Övik, Ockelbo och Sala

Nu ska jag äntligen ta tummen ur och blogga om resan! Helena hämtade mig och Hugo på tisdagkvällen och då for vi först till Skellefteå och övernattade där för att sen styra vidare till Jennie, pappa Phoenix och Dice i Övik. Där var vi i två dagar.
 
Sen drog vi vidare till Ockelbo med ett kort stopp i Kramfors kvällen innan för att det inte skulle bli så långt att köra. I Ockelbo var nämligen Sveriges första Elitjaktprov som Jennie och Phoenix skulle delta i. Helena och Puma deltog även dem på söndagen i Nybörjarklassen. Jag fick se jätte mycket TJP. Hela fredagen, lördagen och söndagen vilket var riktigt nyttigt och kul! Jag vet inte riktigt om det känns som något jag och Hugo vill satsa på till att börja med, men det är helt klart ingen omöjlighet :)
 

Liselott och Agrosofens Finsliip "Spex"
 
Efter Ockelbo var det fyra nätter och dagar som liksom var "mellandagar" eftersom att Specialen inte började förrän på torsdag. Natten mellan söndag och måndag, och mellan måndag och tisdag valde vi att stanna i Sala där Jennie hade varit förut. Det var riktigt fint bortsett från ALLA fästingar. De var inte få. Hugo hade säkert 10 st under bara den korta tiden krypande på sig.
 
Efter det for vi vidare till Uppsala för att träffa Hugos två bröder Malte och Bonzo. De bilderna får jag fixa i ett annat inlägg! :D
 
1 lisa:

skriven

helt ljuvliga bilder! Gud vad avis jag är på att du var med på öland :/

2 lisa:

skriven

SV: haha tack! Är dock inte jag som gjort den, de var en kompis som heter emelie som fixade den :)
Ja jag hoppas att det inte blir alltför långt borta, om det nu blir någon, ryktas ju om att det ev. inte kommer vara någon nästa år :( Men det finns ju alldeles för många aktiva inom tollarklubben och det vore en skam om tollarspecialen inte blev av nästa år. Håller tummarna iaf!

Ser att du beställt lydnadsbok, du blev riktigt inbiten på de efter tollarspecialen eller? ;) Tips , lär in klossen för bakdelskontroll! Väldigt nyttigt i fotposition och det lär hunden att den även har två bakben och en rumpa att hålla reda på ;)

3 Catrine o Twix:

skriven

Vad många fina bilder! Ni verkar ha haft det härligt!

Svar: Tack! Jo, det var jätte bra! :)
Julia Åström

Kommentera här: