Jul på djurmagazinet

Jag och mamma for idag till Storheden (typ ett köpcentrum i typ grannstaden). Först och främst skulle vi se om de hade hurtta lydnadsväst som jag önskat mig i julklapp. Det hade dem, vilken lycka, nu kan vi träna med stil! ;)
 
Efter det stannade jag ändå länge länge. Jag tror jag hann stå i kön tre gånger för att sedan lämna den för att jag hann se något mer intressant. 
 
Jag hittade i alla fall massa nyttiga och användbara saker till Hugo som han får i julklapp. Hur glad han blir över dem är en annan femma ;)

Lick treat läste jag om i någon hundtidning (hundsport kanske?). Det fungerar ju typ som mjukost på tub fast detta blir mer jämnt fördelat osv. Överhuvudtaget är ju detta en mer "långvarig belöning" . Jag tror inte ens att Hugo hinner känna om det är korv eller frolic han får när han väl är på gång. Men detta blir bra. Man måste ju testa i alla fall!
 
Sen fick han öronrengöring, tassalva, klofil, effileringssax, kam, långlina som jag ska använda som "säkerthetslina" på lillbusen vid träning, och så en reflexgrej av mamma. 
 
Så ikväll ska han bli julfin. Han är nog inte lika nöjd, men ändå ;)
Så för att inte förstöra ordet "julklapp" och att det borde vara något han faktiskt tycker om så fick han en bra kampleksak med långt handtag, en boll som har världens bästa studs och något trasliknande-gosedjur med pip.
 
 
Och av mamma fick han typ världens största ben. Hallelujah, livet äger, tycker Hugo just nu. Tror jag måste ta ifrån han benet om jag ska få min hund tillbaka, typ. 
 

"Åh, vad är det här för smarrigt?"


Smakar lite



"Mmmmmmmm"
 
 
1 Catrine o Twix:

skriven

Det benet måste var drömmen för en hund ;)

Svar: Ja, tyvärr tog det slut väldigt fort då det bara var "geggan" runt om som var intressant haha ;)
Julia Åström

Kommentera här: