Tollarträff

Så himla bra dag jag och Hugo har haft! Inte nog med att han har varit min i en hel månad så var vi på tollarträff i Luleå där temat var Agility och Rallylydnad. Några sånna aktiviteter blev det såklart inte för Hugo men han fick bra träning ändå. När de stora vovvarna sprang omkring på Agilitybanan ville ju såklart Hugo gärna springa efter, så där fick vi lite passivitetsträning. Sen under lunchpausen så fick Hugo sitta i buren i bilen, i skuggan och med öppna dörrar såklart. Han trodde ju att han skulle dö av ensamhet såklart och tyckte mest synd om sig själv i hela världen. Tio minuter senare, om ens det, så insåg han att han dog nog kanske inte alls av det där och somnade sött. Lite ensamträning, check.

Jag fotade med kameran på autoläget, dumma mig. Så de är inte i det finaste laget. Men bättre än inga alls :)

"Lägg dig ner här ett tag du..."



"Okej då matte..."



"Duktig gosse!"




vilar sig lite i skuggan också


Vi fick även träffa två av Hugos syskon, Pralin och Polly, och Helena, Puma och Puzzel. Jag bara måste ha en valpträff snart känner jag, så himla kul! Jag fick lite träningstips. Jag och Hugo fuskar tydligen på ligg för att han sitter och lägger sig sen, så nu ska vi köra ligg från stå!

Syskonen busade sen på och dagen var helt enkelt jätte bra och tog såklart slut för fort. Det känns så himla kul att jag känner såhär, att jag har hittat något som jag så gärna vill hålla på med, hund överhuvudtaget alltså. Agility som jag tidigare har tyckt varit trams öppnade jag ögonen rejält för. De såg ut att ha så himla kul, och med en jätte duktig instruktör vid namn Therese så såg det ut som något riktigt intressant.

Rallylydnad såg lite svårt ut, men även det kul. Jag är helt enkelt väldigt sugen på att äntra (entra?) hundsportens värld. Det är bara att hoppas på att Hugo känner detsamma ;)

Vi träffade jätte mycket trevligt folk och jag ser jätte mycket framemot framtida tillställningar, tollarspecialen exempelvis :)


Hugo flirtar lite med syrran Pralin


Finaste Stella


Faxe


Viktor och halvsyster Akai från Maalarigårdens första kull visade hur Rallylydnad går till


Sen var det dags för Agility


Finaste Hugo tittade snällt på ♥



Emma och Trixie från Maalarigårdens första kull var duktiga på agility



Eva och Hollie från första kullen likaså :)


Jag har ett filmklipp från lite bus att bjuda på också. Den är inte det av det vassaste laget men något i alla fall. Hugo är lös, hon som Malin håller i är Pralin och den lilla minisen (sötare än socker, funderade på att röva med mig henne hem) är Polly :)
Det syns inte på filmen men satan så små hans syrror är. Jag ba "har du smygätit anabola Hugo?" Hehe


1 Maja:

skriven

Åh, verkar som en kanondag! Vi hade gärna vart med..

2 Elin och Billy:

skriven

Han är så söt :)) jättekul med tollarträff!

3 Johanna:

skriven

Gud vad stor han ser ut att vara redan Hugo! En bjässe :)

Kommentera här: