Australian Kelpie

Om jag någon gång får för mig att köpa Kelpie så måste jag bara ha en red and tan. Dra åt fanders vad söt! (fast ja, jag vet att man inte köper hund efter utseende)
1 Lisa:

skriven

håller med, sååå fina!! men skulle nog aldrig klara av kelpie, håller mig till tollare ;) Dessutom är jag mer för tollarens typ än bruksraser :P

Svar: Jo, jag gillar också tollaren (SÅKLART). Gillar hundar med go, men jag vill även ha en hund som bara klarar av "att vara" i vardagen :)
Julia Åström

2 lisa:

skriven

SV: ja tollare är underbara, men undrar lite hur du tänker om du tänker att kelpien är en hund som inte kräver lika mkt som en tollare?

Svar: Inte kräver lika mycket? Menade tvärtom... att många jag har träffat är typ crazy. Och att jag inte vill ha en crazy hund i vardagen :)
Julia Åström

3 Joanna-Livet med Asperger+reumatism:

skriven

Hej!
tänkte bara tipsa om att jag just nu har en tävling där man kan vinna snygga smycken och väskor som jag tror du skulle gilla:)
http://www.domkallarmighannes.com/2012/11/tavling-i-samarbete-med-happyblingse.html
har även en tävling där du kan vinna presentkort på 100 kr från mitthusdjur.se där du kan köpa nått fint till fyrbenta vän eller någon annans fyrbentavän, perfekt nu i juletider:)http://www.domkallarmighannes.com/2012/11/tavling-i-sammarbete-med-mitthusdjurse.html

om du inte gillar sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra helg!
kram

4 Dessi & Teddie :):

skriven

Iih, så söt :)
Dock brukar ju de "vanliga" Kelpiesarna vara helfärgade och WK tan, men det kanske kan förekomma hos de vanliga också? :)

5 Dessi & Teddie:

skriven

Sv: WK= Working Kelpie, den variant man enbart ska ha om man vallar, de är i stort sätt alltid tan-förgade :)

Svar: Jaha, då lärde jag mig något nytt :)
Julia Åström

Kommentera här: