Hundtokig

Gör en likadan lista som Erika! :)
 
En favoritras ur varje grupp!
 
Grupp 1: Bruks-, vall-, boskaps- & herdehundar:
Aussie! Gillar även schäfern, synd bara att de har sånna problem med höfterna. 
 
Grupp 2: Schnauzer och pinscher, molosser och bergshundar samt sennenhundar:
Dvärgschnauzer! Helt klart :) Fast gillar även dansk/svensk gårdshund
 
Grupp 3: Terrier:
West Highland White terrier, då går jag dock bara på utseendet eftersom att ingen av vovvarna i denna grupp tilltalar mig...
 
Grupp 4: Tax: 
Tax som tax? Jag blev biten av en tax som liten... och var riktigt hundrädd ett tag, om jag minns rätt. 
 
Grupp 5: Spetsar och raser av urhundstyp: 
Hmmmm... Akita och shiba gillar jag. Även finsk lapphund. 

Grupp 6: Drivande hundar samt sök-och
spårhundar:
Jag har väl egentligen ingen större koll... Men beagle och dalmatiner. .. 

Grupp 7: Stående fågelhundar: 
Engelsk setter och pointer

Grupp 8: Stötande hundar, apporterade hundar och vattenhundar: 
Busenkelt?!? Tollaren!! Om jag inte får välja tollaren så tar jag Labradoren och Engelsk springer spaniel.
 
Grupp 9: Sällskapshundar: 
Inget större fan av någon av dem... men Tibetansk spaniel då
 
Grupp 10: Vinthundar: 
???? Irländsk vallhund kanske
 
 
Haha, blev mer än en i varje grupp dock ;)

Kommentera här: