SSRK utställning, Boden

Juste. Mitt i min lydnadshysteri glömde jag berätta att det var utställning idag som gällde! Jag tyckte att det skulle bli kul, åtminstone att få träffa allt tollarfolk osv. Dagen började dock inte så bra. Jag glömde pengar till parkeringen, eller jag hade en 20, men de tog 50 (!) så jag fick fara och hämta ut pengar till att börja med. Sen fick jag inte upp fönsterrutan efter att jag tryckt ner den. Kaos. Inne i lokalen var det förbannat trångt. Vår ring var såklart längst bort i ett hörn och ja, allt var bara kaos. Jag var hela tiden smått rädd att någon galen hund skulle komma för nära Hugo så att Hugo skulle bli rädd eller så. Ingen kul känsla. 
 
Hugo var "inte där", om man säger så. Fokusen låg någon annanstans. Men jag är ändå inte missnöjd. Däremot dröjer det nog ett tag till nästa utställning. Lydnaden känns mer... aktuell ;)
 
Här är i alla fall Hugos kritik:
"maskulin kille under utveckling. något främmande huvud. längd och prop ej på plats. bra utfr. något lågt ansatta öron. bra hals. bra front. prop benst och kropp. något brant i sitt kors. rör sig med tillräcklig steglängd från sidan. bra färg och teckning. något lågt buren svans."
 
Hugo blev 2a bästa hane. Bästa hane blev Midgårstollaren Vidar och 3a blev Maalarigårdens Plopp Af Phoenix. 
 
Jag köpte i alla fall ett hurttahalsband och en kampleksak med fårskinn av min uppfödare. Himla fint! Nu ska jag bara köpa mig en matchande träningsväst ;)
 
Ut i solen och gå en prommis och sen testa dessa nya träningsprylar! Wiho!
 
 
1 Catrine o Twix:

skriven

Främmande huvud? Konstigt uttryckt ;)

Svar: ja, haha ;)
Julia Åström

2 Elin och Billy:

skriven

Jobbigt att det blev sådan hysteri. Men 2:a hane var ju fint!
"främmande huvud" lät konstigt :P

Kommentera här: