I live for the applause

Jag har bestämt mig för att lära Hugo trix. Stavas det tricks eller trix förresten? Har inte bestämt mig. Hur som haver. Varför börja med någonting halvdant? Vi börjar med "stå på händerna"!
 
*
Antingen är jag lite sen med klicket i alla fall i de raka backandena eller så är ljudet förskjutet. Jag har nämligen haft problem med det i mina senaste videoklipp. Hur som haver. Klicket ska vara för bakbensrörelser. Det är tanken. De tips och idéer jag har sett om detta trix är inte att backa sådär i trappen, utan bara backa mot trappen. Hugo tyckte det var jätte märkligt och satte sig bara ner då det tog stopp, så jag tänkte till och lät honom istället i utgångsposition stå i trappen. Med den lutningen förstod han bättre. Det blev inte lika mycket att det tog "stopp", på något sätt. Herregud, lutning hit och lutning dit. I fysiken och teknologin är det typ det enda vi pratar om. Ska jag behöva börja prata om det i hundträningen nu också? 
 
Idag tränade vi även med fågel för första gången sen i maj. Jag tänkte att "åh, idag ska jag ta någon fin bild på Hugo med pippi i munnen". Tji fick jag! Den var äcklig tyckte Hugo idag. Att hålla i typ en fjäder gick bra. Konstigt tyckte jag. I vintras med samma fågel lyckades vi till och med få till några avlämningar...! Så min teori är (läs: jag vill tro) att den har blivit äcklig/dålig/gammal sedan dess.
 
Men jag väljer såklart att se på saken positivt! I vintras var den för intressant, så intressant att hans superduper belöning i form av hans favoritleksak inte dög. Han behöll hellre fågeln. Idag hade jag inte problem med det, om man så säger. Så någonstans mitt emellan vill jag landa. Fågeln ska inte vara äcklig, men leksaken är ändå bättre. Det blir lättare att belöna då, helt enkelt. Nu har vi någonting att träna på! Jag ska sätta fast ripvingar som jag fick av Lovisa på en dummy och köra med det också! Let's go! 
1 Erica:

skriven

Du skriver så härligt att jag sitter och ler för mig själv framför skärmen ;)

Svar: Haha, vadå då? :D :D
Julia Åström

Kommentera här: