Favoritmoment

Vi får aldrig nog av rutan. Idag blev jag väldigt konfunderad när vi gjorde ingång på plan, två gånger, och båda (!) gångerna när jag säger "fot" så rycker han och vill springa framåt, sen hör han att det var ett "fot" och går då fot fint. Ingen av gångerna låg det något han ville till framför, vi var långt borta från alla andra roligheter. Vad fan är detta? Sedan kom jag på det. 
 
Detta skedde i början av träningen, och han hade sett mig ställa ut rutan. Hans favorit ju, som han garanterat hade i tankarna. 
 
Vi körde även lite ruta (det var ju tanken eftersom att jag ställt ut den). Så fint det börjar bli! Jag vägrar dock i sten att lägga på "ligg" än. Det kommer bara skapa förvirring i den lilla förvirrade tollarhjärnan. Inte kul om man nollar tvåans ruta för att det blir för mycket att tänka på och han gör "som han är van" och lägger sig. Ordförståelse i all ära, men man behöver ju inte krångla till det... det finns mycket annat man kan träna på i de högre klasserna, så när man sedan är där, då kan man lägga på sådana här saker som "ligg" i rutan. My opinion. Med den här hunden. 
1 Elin och Billy:

skriven

Härligt! Fint det ser ut! Vad duktiga ni är :D

Kommentera här: