I någon form av paus

Såhär i sista delen av "träna-utomhus-tiden" så har vi hamnat i någon form av paus. Jag opererade axeln igår och kommer nu ha den fastspänd på magen (typ i mitella) i 5-6 veckor, och äta 9 smärtstillande tabletter om dagen i 2-3 veckor. Det säger som sig självt. Hundarna kommer inte kunna få rock n' roll träningar med stora lekbelöningar. Och eftersom inte lekbelöninarna kan vara som den brukar och borde, kommer jag inte heller att göra något sådant avancerat som är värt sådana belöningar. Det känns ju bara taskigt mot dem att kräva samma utförande och entusiasm för mindre belöningar. 
 
Istället blir det nu framöver en hemma-kampanj på fjärren och vittringen. Samt att jag hade tänkte börja med lite föremålsök inomhus. Några enstaka träningar med träningsgänget hade vi också tänkt försöka hinna med, och då ska vi köra mycket platsliggning, stadga, passivitetsträning, och eventuellt en del fokusträning med störning och överträning. 
 
Jag är även i kontakt med en viltspårsdomare, så så småningom när armen är lite mindre begränsad ska vi börja spåra för att lyckas med ett öppenklass viltspårsprov! 
 

Juste. Rallytävlingen strök vi oss ifrån. Lusten fanns inte där. Och då är det meningslöst. I alla fall i mina ögon. 
1 Elin och Billy:

skriven

Skönt att är över, men tråkigt att vara begränsad! Tur att det finns moment man kan pilla på inne utan att röra sig allt för mycket :)

Kommentera här: