Målen för 2016 fastställda

Igår, när jag egentligen skulle plugga ;), fastställde jag målen och planerna för 2016. Målen för 2015 är skrattretande ouppnådda. Men det beklämmer mig egentligen inte att allt fick markeras för att sedan endast trycka på "backspace". Jag är av den åsikten att om jag inte hade skrivit några mål alls hade vi ju absolut inte tagit oss nå längre... snarare tvärtom. Nu blev det så att jag valde en annan väg med Hugo. Jag valde att inte blunda för, eller försöka gena förbi, problemet. Nu har vi påbörjat "gör om, gör rätt", samt att faktiskt se det för vad det är. Det är jag jätte stolt och nöjd över idag. 

Nå ja. Målen för 2016 ser ut såhär (bilder från hemsidan).

Härjas mål är sjukt svårbestämda. Jag har ingen aning om väldigt mycket egentligen. Kommer hon få vara frisk? Får vi problem med platsliggningen? Blir hon rädd för någonting? Ja, ni vet... Hittills ser jag absolut inga sådana tendenser, men "modiga jag" blir ändå "lilla nojiga skrockfulla jag" och vill helt enkelt inte tro för mycket. Men tro mig, det finns rätt orealistiska inofficiella (läs: som endast de galnaste "nå mål"-konsulterna har hört talas om 😉) mål också. Men att skriva ut dem känns lite väl för mycket som en "parodi" om det inte ens är i närheten av att uppnås. Så de håller jag för mig själv, typ. ;)

I övrigt är planerna att fortsätta utvecklas tillsammans. Vi har hittills lyckats bygga riktigt bra grunder och en superfin relation. 

Jag vill gå en agilitykurs för att få testa något nytt, en sökkurs för att jag är så sjukt tagen av denna sport! Detta vill jag hålla på med! ...men kan för lite om. Jag har siktat in mig på Piteålägret i maj, så får vi se vad det blir med det. :) 

Höfter och armbågar ska såklart röntgas, och ett MH ska förhoppningsvis göras. 

Jag är lite sugen på patrullhundsutbildningen som nog drar igång under hösten 2016, men jag måste fundera lite till på det. Att det tar tid är inga problem - snarare kul! Det är bara att jag måste ta ställning till om jag faktiskt vill vara med i hemvärnet eller inte ;) krig är inte min grej. Att hitta försvunna människor i terrängen - absolut!!! Men jag har inte riktigt än fått exakt hum om vad TJH(PTRH) faktiskt innebär... To be continued. 

Starta K9 Biathlon är väl mer ett mål för mig än för Härja, men jag valde att skriva det under Härja då det känns som att det är något för henne och mig. Jag vill helt enkelt börja springa mer, och ser därför K9 Biathlon som ett superkul mål. Jag måste ha en morot på något sätt, och detta lopp såg ju bara sååå häftigt ut! Svårt och tungt, absolut. Men jag kommer inte börja springa nå mer om målet är att "ta sig runt en mil någon gång någonstans".

Jag vill satsa på lydnaden med Härja år 2016. Mycket för att reglerna byts ut 2017 och jag innan dess vill "ge det en ärlig chans". Hur långt tar vi oss? 😏😉Men också för att hon inte kommer hinna fylla 1,5 år för att få starta lägre klass denna säsong, och det känns på något sätt så trist att träna för appellen och sen inte ens få starta nästa klass pga en åldersgräns. Då kan jag lika gärna spara på det. Det säger griniga jag just nu. ;) MEN om jag känner mig själv rätt så kan det mycket väl bli så att "klart vi måste testa en appell spår". ;)
Dock tycker jag att söket blir så jävla svårt (på ren svenska) i lägre klass. Det hade varit bra att ha kvar appellen där, och att hinna starta appell i sök under 2016 anser jag vara orimligt. Vi får se. 

I övrigt vill jag superduper gärna testa valla! :) 


Hugos mål är realistiska, rätt tråkiga mål. Både RLD N och SEVCH hade vi väl kunnat försöka oss på för läääänge sedan, men jag har verkligen inte varit motiverad till det. Jag brinner för lydnaden och brukset, om jag inte kan hålla på med det vill jag typ inte hålla på med någon B-variant (i mina mått mätt). Men nu har jag ju Härja för mina episka drömmar och mål, så nu har min inställning till RLD N och SEVCH ändrats från "fy vad tråkigt" till "kul att göra något med Hugo". Så nu ska jag verkligen försöka leva upp till att hålla kvar dessa tankar också :) 

Ställa ut med VG är ett mål jag har och vill uppnå innan 2017 eftersom att kastrater då inte får ställas ut längre. Om jag får någon snilleblixt att typ köra viltspår i Norge eller liknande så krävs då VG för att få ta ut championat. Så ja, jag gör det helt enkelt bara för att inte ångra det sen. Dessutom är hans "Good" från då han var 10 månader gammal inte det bästa (och jag skulle ändå vilja påstå - Inte det mest rättvisa heller) att avsluta sin inte ens påbörjade utställningskarriär med. ;) 

I övrigt är planen att han ska få fortsätta vara maskot i jobbiga miljöer (i hans mått mätt). Hittills har han blivit så sjukt mycket bättre på detta, så nu fortsätter vi med det! Jag vill även träna mer drag och jakt, samt lära mig mer om nosework. Supertaggad! 

Det finns faktiskt två mål/planer som är glömda. Dels denna: 
Allmän mentalkundkap M1 som jag kommer gå redan i början på januari. 

Sedan också en grönt kort-kurs i drag som planeras att sättas igång. Denna har jag dock bara hört ryktas om, så jag håller tummarna för att det blir av också. 

Jag är övertygad om att listan med föreläsningar och eventuellt också kurser kommer fyllas på :) 

Nu ser jag sjukt mycket fram emot 2016! 

Kommentera här: