Att ta allt med en fokuserad klackspark

Ibland behöver man verkligen inte hämta all inspiration från samma "bransch" som man själv är i. Idag satt jag och ströläste bloggar (som jag alltid gör) och Isabella Löwengrips inlägg var på tur. Det träffade mig något så kopiöst. Hon avslutar sedan inlägget med uttrycket "en fokuserad klackspark", och hon har därför nu myntat, främst satt ord på, hur jag känner för min hundträning.

Jag vill bli bäst. Men jag vill inte att det ska vara så jävla viktigt. 





I övrigt har veckan varit bra. Här ovan med bilder från idag då jag tränade med Linnea A och häftiga lilla Prim. Väldigt trevligt! Veckan har också såklart bestått av träning med Emelie och Linnea B. Superkul som vanligt! Veckan började dock med att jag var förkyld och i mitten av veckan gick generatorremmen och ett löphjul sönder på bilen. MEN den fortsatte sedan bra med utvecklande skolarbete, rolig hundträning och strålande väder. Det krävs så lite, men av så stor betydelse, för att en riktig skitvecka ska vändas och känslan av sol i mitt sinne igen ska återfinna sig. Dessutom börjar skolan gå bra igen. Jag klarade två tentor nu senast och det är jag så sjukt nöjd och stolt över. 
Så nu är jag sjukt peppad för nästa vecka som innebär ännu mer rolig träning. Bland annat med Cari och Linnea D. Många Linneor, och jag har minsann plats för, och tycker om, dem alla (och alla andra) i min hundträning! 

Vecka 15: Bring it on. Jag är redo.


Kommentera här: