Fria eller fälla?


Min bil har varit på verkstaden i 8 dagar nu, och den kommer förmodligen inte hem förrän onsdag-torsdag någon gång. Lång historia som jag inte ids dra upp riktigt, men sjukt irriterande, främst det faktum att vara utan bil, men också det faktum att det blir en dyr historia... Det enda positiva är väl att jag har hittat riktigt bra promenadvägar här vid mig. Ca 4,5 km och Härja behöver inte vara kopplad en meter pga att det hela tiden är gångvägar så avskilda från trafiken, alt. när vi går på isen, då är det ju ingen trafik alls. 


Det var flera från Siv-kursen för två veckor sedan som blev drabbade av noskvalster. "Skit också" tänkte jag och var helt 100% säker att Härja också borde ha det då, även fast hon saknade symptom. Så idag tog jag och hon bussen till veterinären. Bra gick det, trots stökiga barn överallt. Väl hos veterinären så sa veterinären att:

Inga symptom = ingen behandling = friad från att ha noskvalster och kan köra på med allt som vanligt 

Hon var extra säker på detta eftersom att Hugo inte heller uppvisade några symptom. Jaja 600 kr för ingenting promenerade vi sedan hem den dryga timmen som det tog. Nollgradigt och grått ute. Jag höll på att svettas ihjäl!! Nä, några kallgrader får det gärna bli! Härja fick öva på att gå i koppel. Haha, 9 månader som hon är och har knappt någonsin tränat på koppelgående. Men bra gick det också. Vi mötte massa hundar på samma trottoar, vissa nyfikna, vissa lite arga osv, men Härja sköter sig lika bra genom allt. 

Jaja. "600kr för ingenting" kanske detta inte var. Men synd bara att de inte bara sa detta på telefon. Jag förstår ju att de vill tjäna pengar, men ändå... Jag får försöka se det som att jag i alla fall slipper karantän och stronghold i 3 veckor :) :) 

Ytterligare en tråkighet är att jag i lördags började leta reserv/byte till agiltiykursen som vi skulle ha börjat ikväll. Snälla Birgitta ville byta, så nu ska  jag och Härja gå samma kurs fast med start i slutet av mars istället. Jag kunde ju inte vänta till veterinärbesöket, då hade det varit för sent att hitta någon som kunde tänka sig byta... Så jag chansade helt enkelt på att hon hade noskvalster redan då. Så nu blev vi utan agilitykurs denna period också. "Jaja" om det också. "Vi får väl se det som att vi har det roliga kvar". Eller något. :) 

Kommentera här: