Redo för tävling

I söndags tävlingstränade vi igen. En väldigt välarrangerad kväll med 11 ekipage totalt som tävlade allt från lydnadsklass 1 till lydnadsklass elit. Therese var domare, gav endast rättvisa poäng och hade sedan en fin genomgång med tips till alla, och Lina var tävlingsledare. Så absolut inget lall, det var väldigt seriöst och bra uppstyrt, samtidigt som man såklart på en tävlingsträning får göra "lite som man vill" med momenten och sådant. 
 
Jag är väldigt nöjd med vår kväll. Jag lyckades till skillnad från förra tävlingsträningen pricka rätt i uppvärmning och i min egen bubbla och fokus. Då går Härja fint hon med ;) 
 
Ett filmklipp på hela tävlingen. Oredigerat. Jag märkte sedan när jag hade lagt upp ett "highlights från igår-klipp" på Instagram att jag hade ju fasen tagit med delar från alla moment. Det är ett bra "det kändes bra"-betyg alltså :) 
 
Det finns många superfina bitar - fotgåendet och avsluten är egentligen här bättre än vår "vanliga kapicitet" i dagsläget. Supernöjd! Upp- och nedsitt har den senaste tiden haft en tendens att bli hemskt sneda. Jag vet inte riktigt hur Härja tänker, någon blandning av låsta framben (som jag inte alls vill ha på dessa sättanden) och någon form av "jag skuttar åt sidan så att hon inte kliver på mig (?)". Knasigt har det i alla fall blivit, men vi får helt enkelt rätta till det nu den kommande månaden är tanken :) 

I övrigt superdupernöjd! Hon kändes peppig och samtidigt samlad. Hon är ju orutinerad, och det lyser igenom ibland. Men konstigt hade det väl varit annars?! Platsliggningen gick sedan strålande trots att grannhunden jagade mygg. Nemas problemas säger Härjis. Duktig tjej! 

På söndag väntar alltså tävling på riktigt. Debut. En start i en officiell tävling för första gången. Hur det än går så kommer jag känna mig och oss som vinnare efteråt - för nu jävlar är vi på gång på riktigt! 

Kommentera här: