Hemlighetsfull

Att jag vill ha en till hund någon gång är självklart. Dock absolut inte förrän om typ 2 år! Hugo ska åtminstone vara 2-3, och alla hundmötesfasoner och liknande ska vara som bortblåsta osv... Gärna att vi har kommit ut på tävlingsplanen också, så att man inte "står och trampar" på samma ställe med två hundar.

Så skulle väl inte kunna säga att det finns några direkt planer, men tankar finns det absolut! Så mycket att jag till och med har mejlat en kennel och frågat om hur och när hon har tänkt om en planerad kull! Dock bara nyfikenhetsfrågor... Det skadar ju liksom inte. Men ne, jag både behöver och vill ge Hugo all tid och energi jag har just nu, och ett tag framöver.

1 Elin Albertsson:

skriven

Ska nästa hund oxå vara en tollare? :)

Svar: Det hade jag absolut kunnat tänka mig! :D Speciellt från samma kennel och från Hugos kullsyster Polly, henne tycker jag om jätte mycket! Men det är ju inte aktuellt ännu, bara en av 11 har röntgats och ingen har gjort MH osv, så Helena har ju inte bestämt något än. Men absolut skulle jag kunna tänka mig en tollarvalp till :)
Men kenneln jag mejlade var inte en tollarkennel, om jag säger så... hehehe ;) Men är som sagt bara i "funderarstadiet", bara för att det är kul att tänka i kring det. Absolut ingenting bestämt eller planerat, absolut inte!!
Julia Åström

2 Catrine o Twix:

skriven

Undrar samma som ovanstående :) Jag hade gärna skaffat en till tollare om några år..

3 jennifer:

skriven

Nu blev man ju nyfiken!! :)

Svar: Så bra ;) hahaha, ne, vad jävlig jag är! :D
Julia Åström

4 Elin och Billy:

skriven

Vad spännande! Är också nyfiken på ras :)
Går också i planerna på att skaffa en till om 2-3 år när Billy aka Herr Flams har landat i sig själv och man har hunnit tävla endel :)

Svar: Ja, mina tankar är likadana ;) :)
Det är kelpie jag är inne och funderar lite på... Eller ja, "är nyfiken på" skulle jag väl kunna säga. Men gillar fortfarande tollaren och kan lika gärna tänka mig en till tollare, beroende på kombinationer och liknande. Jag tycker om Hugos kullsyster Polly, som Hugos uppfödare har behållt, jätte mycket, så om hon väljer att ta en kull på henne är jag intresserad i det också :) Det är svårt! Jag har sett för lite kelpies för att göra en objektiv och bra bedömning av rasen, men lite nyfiken och "har ögonen öppna" skulle jag väl kunna säga att jag är/har ;)

Tror att det hade varit riktigt kul att ha två hundar som är så lite olika och få jobba med olika saker också. Hugo kan jag få jobba upp lite, medan en kelpie kommer jag förmodligen vara tvungen att "bromsa". Men som sagt, jag funderar bara :) :)
Julia Åström

5 Lalitta & Ivy:

skriven

Spännande!

Svar: Ja!! ;)
Julia Åström

6 Liv:

skriven

Det är rätt, vi ska hålla ihop!
Ja vi bor i Gällivare, men all vår träning kommer ske "hemma" i umeå :) Det var inget vi hade planerat, men de skulle va trevligt! Vart hittar man infon om den? :)

Svar: Okej, på så vis :) Jag la till dig i "Tollare i Norrs" grupp på facebook :D
Julia Åström

Kommentera här: