Back in business

Jag har under senare halvan av decembermånad och ända fram till i lördags haft det väldigt fullt upp. Varenda minut av dygnet spenderades åt plugg. Om jag inte satt och pluggade så fick jag tänka när/hur jag skulle hinna med det eller så. Hunderiet har blivit lite lidande och bloggen har hamnat utanför priolistan. Vi har dock ändå hunnit med att göra saker, men bloggen använder jag ju just för att sätta mig ner och reflektera över träningarna etc. och just reflektionsbiten har varit som bortblåst. Hugo har givetvis inte fått lida. Han har fått sitt så att han är nöjd, men inte så att jag är nöjd. Förstår ni skillnaden? Han har fått den aktivering som krävs och inget mer. Ingen strukturerad planerad träning som gör att vi som ekipage tar oss framåt, men promenader och hjärngympa för att aktivera hans tre hjärnceller har jag givetvis sett till att hinna med. 
 
Nu äntligen är tentorna gjorda och det är två månader till nästa period. Då har jag dessutom bara en tenta, inte två, och jag ska se till att inte hamna efter så att denna kopiösa mängd plugg kanske bara behöver vara halvmycket plugg. Nog om pluggprat. 
 
Äntligen är vi igång igen! Vi har planer för att få ännu mer strukturerad träning med träningsgruppen. Vi pratar om att hyra vår inomhuslokal istället för att "bara boka" den. Lång historia kort, betala istället för att träna gratis, för då får man välja tider mer exakt och jag tror även att alla våra gruppmedlemmar blir mer sporrade att träna om vi har bestämda datum, tider som vi själv fått välja, och dessutom betalat en liten slant. 
 
Träningsmässigt har vi kört mycket "ingångar på plan" där jag har börjat värdera den och egentligen gjort själva ingången till ett moment för sig. Från början har jag belönat fokus i tre steg, sedan fem steg, och sedan har vi tagit oss så långt att vi till och med börjat första momenten, dvs linförigheten. Ibland belönar jag efter de fyra första stegen ändå. Mycket bra och nyttig träning då jag bestämt tror att början sätter ribban för resten av programmet! Vi har även tränat endel ruta, konskick, de olika klassernas hopp, ingång med apporter och gripande av metallapport. Nu ser jag framemot en spännande vår!

 

Korta filmsnuttar á 15 sekunder från den senaste månaden. 
Fritt följ med fokus på svängar.
Tvåans hopp, treans hopp (ingår ju även ingång med apport)
Konskick och rutan sammanlänkat
 
P.S. Jag har sett alla era fina kommentarer! Jag väljer att svara en annan dag bara, så att ni får ett bra svar och inte bara "Zzzzzz", för jag är så jäkla trött, som en zombie! Puss o kramen! 
 
 
1 Elin och Billy:

skriven

Kul att se filmerna! Vad duktiga ni är, heja heja! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Julia Åström

Kommentera här: