Nu är hon hemma!

Nu är hon hemma! Mitt framtidshopp, min ögonsten, min stjärna! 👑💫

Hon har tagit allt med storm och en otrolig trygg- och säkerhet. Hon sov hela bilresan för att sedan varje gång det händer något ge full fräs. Väl hemma i lägenheten undersökte hon allt direkt med fanan i topp! "Åh en påse, åh vad gott det luktar i köket (följt av att hon försökte klättra upp på stolar och bänkar), åh en dörr, åh en skohylla, ÅHHH kvarglömd hundmat". 

Man märker hur mycket hon har fått göra trots sitt 8 veckor korta liv pga vilken otrolig kroppskontroll hon har. Hon går i princip på två ben, hoppar och flänger, bromsar, sladdar, voltar. Allt på ett helt annat sätt än många andra 8 veckors valpar. Man märker även att hon har fått göra mycket saker och vara med på många nya ställen på hennes inställning till allt. Allt nytt är spännande! Inte på ens ett minsta litet lill-sätt läskigt...! Många valpar som ändå är trygga kan ändå haja till lite och verkligen få ett valpigt "oj vad är det här?"-uttryck. Det upplever jag att Härja inte har. Hon bara kör! Upp, ner, fram, under. Ingenting får henne att haja till. Hon kollar på allt med nyfikna ögon! 

Hugo har accepterat henne riktigt bra. Han älskar henne inte men har varken sagt bu eller bä (inte alls varit otrevlig men inte heller bjudit upp till lek eller liknande). Han kör silent treatment och behandlar henne som luft ungefär. Lite nyfiken är han på henne men det låter han henne verkligen inte förstå eller gå till huvudet. 😉 Men inatt sov han då bredvid henne. Han låter henne dricka vatten samtidigt som henne, har respekt och tar det försiktigt när hon är i närheten, ignorerar henne fullständigt när hon skriker som en stucken gris när hon är missnöjd i bil och liknande. 😅☺️
Lunch på stan med Jonas.
Chillar bara. 😇
Bus på "vår" äng. 



Jag är så imponerad över denna lilla sessa och ser så mycket fram emot att fortsätta utvecklas! Vi har hittills börjat träna inkallning, följsamhet och försökt lekutveckla. Jag ville ju ha en sån hängde i byxbenen men inser nu att det blir sjukt mycket mer praktiskt om hon hänger i leksaker istället. 😅😂👏🏻

Hon pussas med allt och alla. Hon har inga som helst bekymmer med att bara lägga sig ner när hon är trött. Det ska bli så spännande att fortsätta veckan som sagt. Jag har ganska direkt tänkt börja med klickerträning och försöka lära in sitt, ligg, backa, nosdutt och target. Dock måste såklart själva klickern fungera först, så det får vi lägga krut på! 😍 

När jag säger att jag ska börja träna direkt säger många "men gud, ta det lugnt. Ha ingen press!!". Då blir jag helt ärligt lite konfunderad. Att jag börjar leka och träna med Härja från dag 1 handlar absolut inte om någon planering för ett SM. Ne, herregud. Det handlar ju om att bygga en superkul relation och redan från start visa henne hur fantastiskt kul vi ska ha ihop!! Den som påstår annat kanske borde ändra sitt tankesätt/förhållandesätt till träning och tävling en aning känner jag... ☺️

Ikväll ska vi tälta med Jonas. Imorgon ska vi åka på vår första sökträning. Härja ska då såklart bara få pussas med människor och mingla. Hugo ska få köra uppletande! Jag ska hjälpa till och Magdalena ska jag förhoppningsvis få sök-frälst! 😍


#HejaHärja #HugoOchHärja 



Kommentera här: