Arrak Outdoor

 
Nu har jag beställt mitt femte par friluftbyxor, eller hundträningsbyxor som jag kallar dem. Jag har sedan tidigare ett par röda från Fjällräven, ett par rosa från Norröna, ett par beiga med svarta förstärkningar från Lundhags samt ett par helsvarta från Lundhags och slutligen också ett par svarta från fritidsfabriken. De från frifab är hälften och ibland även 3 gånger så billiga som märkesbyxorna, och det märks... I dem fryser jag så fort det blåser ute och svettas i hjäl så fort det är varmt. Jag går under mottot "bra tjejer ska ha bra grejer" och köper hellre dyra byxor för nästan 2000 kr när jag vet att jag använder dem varje dag. För någonting du använder varje dag kan "i längden" ändå "bli billigare" än någonting du bara köpte för 300 kr men som aldrig används. 

Dessa byxor är ett mellanting och är från Arrak Outdorr för 700 kr. Jag har stora förhoppningar på att de ska vara bra, Arrak Outdoor är ändå ett vältjänt märke som brukar ha bra hundförarprylar. 

Kommentera här: