Vi ska skratta, vi ska gråta, älska, utvecklas och lösa varje gåta.

Jag ser fram emot 2014
Hugo börjar bli så mogen. Jag skulle bli ytterst förvånad om han inte tar ytterligare kliv i den riktningen under det kommande året. Givetvis med några tillbakasteg, men ändå alltid med siktet år rätt håll.
2014 ska bli vår början på något stort. 2012 var Hugo en liten knatte, och 2013 gick inte alls som jag hade tänkt mig, där i årsskiftet från 2012 till 2013. Men där har jag ju bara mig själv att skylla. Grön och ny i hundvärlden. Ingen aning om vad som krävdes eller vad som överhuvudtaget var rimligt.
 
Nu har jag mer kött på benen, en tydlig plan som i grund och botten egentligen bara handlar om att ha roligt. Men för mig ingår det tävling, prestationer och resultat i just det roliga. Men jag är fullständigt ärlig och uppriktig när jag säger att resultaten får gå hur fan de vill, lysande eller käpprätt åt helvete, så länge vi har siktat, satsat och gett oss in i det helhjärtat. Då har vi gjort allt vi kan. Då har vi haft väldigt roligt och har inget som helst att skämmas för, ångra eller bekymra sig över. Då kommer vårat år bli kanon.
 
 
 

Kommentera här: