Han gör mina dagar, varje dag


Igår, torsdag: Hundmötesträning med Lisa och Akke! Kaos följt av framsteg. Mycket bra kändes träningen, och jag ser resultatet framför mig! Efter det blev det miljö-/passivitetsträning på en bänk i en park med förbipasserande människor och djur. Lite trist tyckte han, men han la sig ner och fann sig i situationen mycket bra, bara med några frågande blickar, "Vad gör vi egentligen?". Mer sådan träning! Jag tänker att det kommer ge honom trygghet. Nu har vi tränat mycket på hundmöten gåendes, och eftersom att han bygger upp rätt mycket ängslan/stress i de situationerna (han vet helt enkelt inte hur han ska göra, det är så intressant) tänker jag att det kan ge honom lite trygghet att vi bara sitter och att jag är cool-lugn osv. Vår vardagslydnad är mer än på G, vill jag lova.
 
Idag, fredag: Miljöträning på en tävling i Luleå, eventuellt även lite lydnadsträning!
 
Imorgon, lördag: Jaktträning med våra nya dummies!!! Wiii
 
söndag: Lydnadsträning med fokus på störning. Viltspår! Årets första.
 
måndag: Förhoppningsvis hundmötesträning med Lisa och Akke, annars miljö-/passivitetsträning, och kanske spår?
 
tisdag: Dagen D. Vi börjar resan mot Skåne och Tollarspecialen. Miljöträning av dess like.
 
torsdag: BPH!
 
1 Elin och Billy:

skriven

Först vill jag tacka så mycket för din kommentar! Blev så himla glad, och det var jättefint skrivet! Gick runt som på små moln flera timmar efter att jag läst. Stort tack! <3

Låter som att ni har en riktigt rolig vecka framför er! Skulle också vilja testa viltspår, verkar himla kul :)

Svar: Ja, men jag menar det! Wow verkligen vad ni har utvecklats. Och då menar jag inte att ni på något sätt var dåliga tidigare. Utan jag tycker bara att ni har kommit så himla långt på så kort tid! Verkligen "hatten av" så att säga! Och eftersom att jag är lite i samma sits vet jag ju inte att de tär busenkelt direkt och att det ligger massor av tid och planerande bakom framstegen. Toppenbra! Eloge till er, som sagt :) ;)
Ja, superkul! Älskar att planera upp det dessutom! Viltspår är toppenkul! Vi får väl se om han virrar ihop det med personspår. Men det tror jag inte. Det är snarare tvärtom det brukar bli - att personspåret tänks som ett viltspår och att de blir besvikna över att det inte ligger en klöv i slutet. Därför har jag vilat viltspårandet ett tag, medan personspårandet varit i inlärning. För att inte förvirra honom eller lura honom på något sätt :)
Julia Åström

2 Elin och Billy:

skriven

Och spännande med bhp!! Du får uppdatera resultatet sen :D

Svar: Ja, verkligen! Det ska jag göra, det är då en himla massa siffror i sånna där protokoll ;)
Julia Åström

3 Monika och Malte:

skriven

Vilka härliga bilder! Kul att läsa att ni gör så många framsteg i träningen! Du har verkligen rätt i att våra små grabbar är lika, jag känner igen så mkt av det du beskriver! Vi har ju redan gjort BPH och film på alla moment kommer upp i bloggen snart så håll utkik om du vill se momenten innan det är dags för er! Hade varit jättekul att göra samtidigt med er andra men måste jag jobba så måste man:)

Svar: Ja, men det hade ju varit jättekul att se! Jag förstår verkligen inte ett dugg av protokollen... men det kanske klarnar när jag har varit där och gjort det :) Ja, men de är ju bara ett år i år faktiskt, rätt lätt att glömma, så vi har ju massor av år kvar tillsammans med tokskallarna, så förhoppningsvis kommer det massor av fler gånger då du inte jobbar! Kanske inte med bph, men massa annat skoj :D
Julia Åström

4 Malin:

skriven

Kul att ses på tävlingen och tack för grattis :D

Svar: Ja, men detsamma! Du är så otroligt duktig med alla tre vovvarna! Verkligen "hatten av" till dig, ni är så värda championatet! :D
Julia Åström

Kommentera här: