Högsäsong?

 
De flesta tycker ju att sommaren är högsäsong. Men jag måste medge att det är i sensommar/höst som vi kommer ha mest för oss! Det börjar egentligen helgen 30-31/8, då ska mest troligt Cari komma hit för kurs igen :)

Sedan rullar det på enligt följande:

6/9 Appellklass spår, Boden
7/9 Lydnad, Älvsbyn

13/9 Utställning, Gimo (utanför Stockholm). Den här domaren gav Hugos bror cert. Så jag passar på att hälsa på Sofia och Bonzo i samma veva som en utställning! Toppenkul!

21/9 Lydnad, Norsjö
 
27/9 Lydnad, Lycksele
4/10 Appellklass spår, Skellefteå
5/10 Appellklass spår, Kalix

25/10, Utställning, Boden
2/11 Lydnad, Åbyn Byske

22-23/11, Dubbelutställning, Åre. Även denna domare gillar hundarna från vår kennel, så denna lilla utflykt hade varit rolig!

30/11 Lydnad, Vännäs, Ridhus

Det krävs inte ett geni för att lista ut att jag förmodligen kommer stryka och prioritera bort endel, mycket beroende på skolan, och helt enkelt hur vi ligger till. Men det känns hur som helst kul att ha kommit en sådan bit på vägen att tävlingsplanering och upplägg faktiskt är aktuellt :)
Hugo hade här om dagen dragit ut koppel och halsband i vardagsrummet, "Jag ska ut och promenjeja"
1 Elin & Olle:

skriven

Va roligt, lycka till :)
om min ekonomi vill som ja vill så lär vi oxå köra igång under hösten med olika tävlingar ^^

Svar: Ja, sen är ju temperaturen mer tävlings-vänlig på hösten också! :D
Julia Åström

2 Elin och Billy:

skriven

Vad häftigt med så mycket planer! Heja heja lycka till! Jag håller helt med om att högsäsongen börjar nu =)

Och tack för en väldigt klock och fin kommentar på min blogg =) <3

Svar: Ja, som sagt, jag gillar att planera, sen vad som är realistiskt och blir av är oftast en annan sak ;)
Julia Åström

Kommentera här: