Träningsplan

Nu börjar träningsplanerna börja falla på plats. Härja behöver ju typ ingen miljöträning, har ja insett. Så jag har nu fått lägga om min veckoplanering lite och insett att jag hinner med mer grundträning och sådant i tävlingslydnaden än vad jag från början hade tänkt. Hugo går sparsamt, enligt planering, och det är då han går som bäst! Och det gör verkligen ingenting att han går som bäst när man
tar ut honom ur bilen och han får köra 1 gång. För hur är det det ser ut på tävling? ;)
 
 

Planen för nästa vecka (v 30) ser ut som sådan:

Härja:
Spår:
  • Spåra längre spår med vinklar och introducering av spårpinne!

Lydnad:
  • Växla mellan "stadga" och fullt ös
  • Klossen. Påbörja bakdelsrörelse.
  • "Introducera" lydnadsträningen med störning av andra hundar ordentligare. (Träna i sådan miljö)
  • Omvänt lockande
Allmänt:
  • Ha lika kul som vi har och fortsätt att utmana (men behålla) bubblan på alla våra äventyr!
Hugo:
  • "Lattja" lydnaden sparsamt.
  • Spåra 2 spår. Jag får inte veta hur dem går. Linläsning.
  • Apporteringsträning. Fokus på ordentligare gripanden.

Kommentera här: