Hugo


Kloka Jennie, ägare till Hugos pappa, satte ord på saken. Många vill verka tro att mina beslut om Hugo handlar om "för min skull", för att jag inte orkar eller tycker att det är kul. Men the main reason är verkligen för hans skull. Jag sätter mina drömmar åt sidan och hittar den bästa vägen för min hund. Alla hundar blir inte bra tävlingshundar. Att tävla är min dröm, inte Hugos. 


Jag har alltid uppskattat Hugo, men nu ännu mer. Nu klarar jag av att se alla hans 1000 bra sidor istället för att hela tiden fokusera på att få til den där enda dåliga. För så är det ju - om vi ska tävla måste jag få till den där dåliga sidan. Nu behöver jag inte ens bry mig om den. Han är som han är och jag älskar honom för det. 

1 Maria:

skriven

Vill du säga exakt vad Hugos svaghet ör? Jag har inte uppfattat det tror jag.
Maria

Svar: Du har fått ett mejl :)
Julia Åström

2 Maggie:

skriven

Börjat tänka mer och mer så med Poppsis och både han å jag älskar att träna på ute i skogen och ibland på brukshundsklubben :)

Svar: Skönt att ha kommit till någon slags insikt va? Så känner jag med Hugo, jätte skönt att äntligen ha kommit fram till att han inte måste bli en tävlingshund, det är ju min dröm, inte hans :)
Julia Åström

Kommentera här: