Nosarbete

För bästa effekt, kolla på dator, på detta klipp:


Om du sitter på mobilen måste du tyvärr kolla på detta klipp (det ovan stöds inte på mobila enheter):
 
Härja har börjat inlärningen av vittringen. Egentligen vet jag inte varför, ingen bakomliggande genialisk plan eller så, utan jag gjorde bara så som jag kände för att göra. 
 
Hon har även i veckan börjat lära sig ligg och vi kör mycket stanna kvar-övningar (i olika positioner). Hon är så kul att träna med! Ifall den infon inte har gått fram ännu... ;) men det går typ inte att understryka nog många gånger. Totalt blind för omgivningen. En perfekt balans mellan fart och koncentration. 
 
Hugo bjuder mer och mer på "jag vill träna"-beteenden på promenader och hemma. I like it! Jag har även bestämt mig för att träna Nosework med honom, någonting som vi testade på kennelträffen som var för två helger sedan - och han älskade det! To be continued.

Kommentera här: