25 april

 
 
 
Sedan senast så har vi tränat på som vanligt. Vi har spårat första spåret för i år (jag har tidigare tänkt spåra massa gånger men det har aldrig blivit av), och det gick väl ändå rätt bra för att vara första gången och så. Jag känner mig dock jävulskt vilsen i linhanteringen och så, så det passar bra med kurs för SWDI om fyra veckor. Anna och hennes Devin har även varit på besök från Pajala (20 mil) för att komma och träna med oss. Det var mycket trevligt! 
 
 
Linnea och Cola
 
 
Jag har fått i uppdrag att tävlingsleda lydnasklass 2 på den inofficiella lydnadsklasstävlingen i maj. Min första reaktion var "ja, men det kommer säkert gå hur bra som helst". Det tog ett tag för mig att inse att det ju är jätte avancerat att göra det på riktigt i jämfört med att bara säga någonting på måfå och mest bry sig om att inte styra in någon i en bil eller så ;) Men jag ska nog få en mall av Linnea i veckan så kan jag öva på det, då blir det nog inga problem :) 
 
 
Jag har även "momentinventerat" lite och klurat på vad vi behöver lägga mer och mindre tid på för framtiden. Jag hatar som sagt att träna för en klass i taget, utan försöker tänka framåt, men när vi nu är anmälda till en inoff i lydnadsklass 1 blir det ju väldigt lätt så att man nöter lydnadsklass 1-momenten, vilket ju blir himla tråkigt faktiskt. Så senare idag blir det nog bara en "träna hemma på gården"-sväng med en liten tanke om att känna lite mer på framtida moment. Vittringen och fjärren är vi faktiskt ändå flitiga och tränar några gånger i veckan inomhus och får fortsätta med det. 
 
Igår tränade vi med Fredrika, Madde och Linnea A. Det var skoj! 
Madde och Sis
Linnea och Prim
Fredrika med Viilde och Bolt

 
och så några filmer sedan senaste blogginlägget: 
 

Kommentera här: