Härjas första och kanske sista utställning!

Bättre sent än aldrig, visst säger man så? ...Bättre sent än aldrig är det nu kanske dags att skriva lite om vår utställningsdebut som ägde rum den 30 januari. Eller ja, debut och debut. Ordet "debut" använder man väl enligt mig mer när man gör någonting för första gången av många gånger, känner jag, och utställning är verkligen ingenting vi har tänkt hålla på med... Jag måste väl ställa ut en gång i bruksklass och sikta på ett VG, men inte mer än så är min tanke. 

Hur som helst... Detta bjuder jag på! Se och skratta: 


 
HAHA jag både skämdes och brydde mig inte samtidigt. Jag skäms nästan mer när jag ser det på film än då, haha, annars brukar det väl vara tvärtom? Snacka om att ingen av oss hade en aning om vad vi skulle göra... Till mitt försvar så såg det fan bra ut när vi övade utomhus, haha.. jag lovar... ;)

Nå ja... Ingen dog ju av våra 2 minuter of fame, så vi får väl se det som att det gick bra. ;)  Direkt när det var klart snodde jag min kritiklapp och for hem, hehe. Med andra ord inte en sådan spännande dag. Härja är för lätt att ha att göra med för att dagarna ska vara spännande, jag har börjat inse det nu... 7 månader senare... 

När vi kom dit så lyfte jag faktiskt in henne i lokalen, jag vet "big no no att göra en grej av det" men toto-hallen är så jävla liten och utställningshundar är ju inte alltid de snällaste skötsammaste, och här hade man inte ens en halvmeters marginal till varje hund, så jag lyfte in my precious under ena armen. *dunk dunk dunk* är det enda jag känner i ryggen. ...Härja viftar på svansen, hårt och mycket, som vanligt ;) "VAD ÄR DETTA FÖR ETT LATTJO LITET STÄLLE?!" tycktes hon tänka. Och ja, om vi kollar på filmen igen (eller bara minns) så är det ju typ så hon tänkte även i ringen. ;)
 


Fulaste försöken till uppställningsbild också! Hon och jag är bättre på snabba aktiviteter ;) 

Det slutade i alla fall med ett HP och kritiken:
"Bra prop. mellan höjd och längd. Nospartiet måste bli kraftigare i förhållande till huvud. Väl ansatta öron, bra hals, normalt vinklad fram, tillr. bak. Bra kroppsform och volym, väl ansatt svans som bärs ganska högt i rörelse, tillr. steglängd. Ännu ostabil fram. Bra päls!"

BIR-valpklass 2 och jag ides inte stanna till finalerna. 

Målet med dagen var ändå miljöträning och lite hanteringsträning. Både gick ju strålande. Domaren fick många pussar, men hon slutade sedan med det när hon insåg att domaren tyckte att det var kul att hon var glad men att det räckte där, och stod så stilla och fint när tänder mm kollades. Inte för att jag hade förväntat mig något annat, så ja, en bra dag :) 
 
 

Kommentera här: