Pink is the new black

Jag är smått prylgalen, jag vet. Det går även i perioder vad jag är prylgalen på. När Hugo var liten var det halsband. Han äger ca 30 halsband. Det är sjukt. Härja äger 1 halsband. Hon ägde 2 st men det ena tuggade hon sönder en tråkig dag hemma när hon hittade det liggandes någonstans... Härja äger snart 5 st täcken, och hon har inte ens växt klart. Det är sjukt. 

"Jag. Var. Tvungen". 
Nyaste i samlingen (beställde den för några dagar sedan och väntar ivrigt) är detta värmetäcke från Hurtta. Det som är superbra med den är att den går så långt ner över höfterna och att hon inte kan klä av sig den, vilket hon föredrar att göra i bilen. Och så är den ju rosa. ;) 

Hon har även Redog's softshelltäcke, precis som Hugo har i sin gröna färg ;) 
Detta täcke har hon dock lyckats klä av sig i bilen och makulerat spännet, samt att det har blivit lite för litet, så jag ska nog minsann köpa ett nytt ;) :) 



Ylletäcke Marinblå
Detta täcke gillar hon (läs: har inte lyckats klä av sig). Det kostade bara 139 kr så jag köpte väl mest det som "övergångstäcke" innan hon växte på sig mer. 
 
"Täckenas täcke" är ju ändå Back on Track, så jag planerar att köpa ett nättäcke när hon har växt färdigt. Hugo har regntäcket med foder och jag är mycket nöjd över det. Med Härja tänker jag istället köpa ett nättäcke och ta ett värmetäcke över de dagar det behövs i bilen och så. Nättäcket kan man ju till skillnad från Hugos täcke även ha på sommaren för att värma muskler och så. 
 
Varför är Back on Track "the real deal" då? Jo, för att:
"Back on Tracks led- och muskelskydd är alla tillverkade i funktionstextilier med värmereflekterande egenskaper. Textilien är en synergi mellan gammal kinesisk erfarenhet och modern vetenskaplig textilteknologi. Vid framställningen av polyester- eller polypropylentrådarna smälts keramiska partiklar in i trådarna. Egenskapen hos de keramiska partiklarna är att när de blivit uppvärmda av kroppsvärmen utstrålar keramiken en värme som träffar kroppen. Värmen som på detta sätt återreflekteras är en långvågig värmestrålning vilken är detsamma som långvågig infraröd strålning.

Värmestrålning

Det är väl belagt och dokumenterat att långvågig infraröd värmestrålning ökar blodcirkulationen. Den ökande blodcirkulationen i vävnaderna luckrar upp muskelspänningar och bidrar till ökad prestationsförmåga. Ett viktigt användningsområde är den skadeförebyggande effekt man får när skydden används inför träning och tävling."

Därför köpte jag även en Back on Track hundfilt :) :) 

Sedan har jag även köpt en ny spårsele. En dragsele från Björkis. Den får även extraknäcka som dragsele också. Omvänt och bra ;) 
Fast i den ljusrosa/gammelrosa färgen som är 4 från vänster :) 
 
Och så även en antiglid platt spårlina i färgen "ljusrosa".
 
Gissa om vi är redo?!

Kommentera här: