Akilleshäl: Tänker för mycket

Min mamma har i efterhand berättat för mig att när jag var liten vägrade jag gå på dagis om jag inte visste exakt vad vi skulle göra under dagen och exakt hur det skulle gå till, även fast jag egentligen gillade dagis. Japp, det är sant. Lite så är jag generellt sett i allt. Jag föredrar exempelvis matematikämnena i skolan eftersom att de är logiska och jag kan förstå varför 2+2=4, jo för att 1+1=2 så 2+2=1+1+1+1=4.
Inte bara acceptera att språkets gramatik är på det sättet helt utan anledning. Det bara "ska vara så". Huvva, jag spyr av tanken. ;)
 
   
Kul att se fotgåendeframgångarna på film. Synd bara att jag rör mig som Agda, 89 år. Jag skyller på att det är halt. Nu får vi ge detta tid och tålamod och bara ha kul längs vägen. Inte så mycket grubblande.
 
I träningen har jag hamnat i någon slags känslomässig svacka. Det kombinerat med att jag har alldeles för mycket i skolan gör mig ju bara till en ännu mer pressad och illamående själ. Men jag kan inte sätta fingret på vad det är i hundträningen som inte känns bra. Det ser ju onekligen bra ut... Jag har nu kommit fram till, med viss hjälp, att jag tänker alldeles för mycket. Mindre handbroms och mer gas ska denna förare släppa till nu. Kör bara och ha kul längs vägen. Tänk inte så jävla mycket.  
 
 

Kommentera här: