Sprid glädje och heja på varandra!

Jag blev så oerhört glad när jag fick detta skickat till mig förra veckan när jag var lite kantad med dålig känsla inom träningen, och livet generellt:

"Läste precis ditt blogginlägg. Eftersom det känns lite tungt just nu tänkte jag kontra med en liten boost! Du och dina hundar är typ enda anledningen (eller iallafall den största) att jag överhuvudtaget tycker lydnad är spännande. Många som kör lydnad verkar inte ens ha kul när de tränar typ och är så jävla låsta i sitt tänk och menar att det bara finns ett sätt att uppnå fina resultat på. Men du har liksom en skojig syn på det hela och man får liksom göra som man känner passar en själv och ens hund utan att slaviskt följa någon metod eller teori. Go with the flow help enkelt! Jag satsar ju på agilityn, men när jag ser någon filmsnutt på instagram när ni tränar tänker jag alltid att lydnad ser kul ut, det kanske vi också kan tävla i! Det blir säkert bättre för dig när skolan lugnar ner sig sen så ska du se att det blir lika härlig känsla som alltid :) för precis som du skriver Ser det ju jättefint ut!"

Det gjorde mig så himla himla glad att denna underbara tjej dels kände så om våran träning men också vågade lägga "lilla landet lagom" bakom sig och faktiskt uppmuntra och skriva till mig fastän hon inte känner mig mer än att vi har hälsat på varandra några gånger. Rent generellt i hundträningsvärlden tycker jag att det är alldeles för många som står med armarna i kors och bara genomskådar varandra och nästan till och med hoppas på att det ska gå dåligt. Det är så konstigt. Heja på och stötta varandra istället. Man måste ju få 1000 gånger så mycket tillbaka av det än att önska någon annan illa.

Tror inte det här med tävlingsmässiga belöningar kommer vara något problem för "go' och gla' kexchokla'" 󾬒

Publicerat av Hundar med stort H den 28 mars 2016

Kommentera här: