När allt går åt helvete

Bilen går dåligt, skolan går dåligt, kärleken går dåligt. Det enda som går bra är Härja. Fina lilla Härja. Vad vore jag utan Dig? Vi kanske inte ser mycket ut för världen, men för mig är Hon hela världen. 
Saktadelen i framåtsändande och budföring:
 Fjärrdirigering:

Läggande under gång:
8 olika fotgåendeklipp:
Jag måste ändå säga att senaste veckans träning har känts högkvalitativ! Heja heja! Det går tydligen så när man planerar? ;) Jag har försökt tänka på att blanda mycket olika, dvs både mycket "jobba nära", "jobba från", "jobba mot" och "jobba på avstånd". Platsliggningen har tagit bauta-kliv framåt. Och det var faktiskt lite det jag anade. Eftersom att hon inte har problem med miljö eller andra hundar eller så, så behövde bara den berömda poletten trilla ner. Igår låg hon 3-4 minuter (jag räknade till 3 min och 40 sek men jag kanske räknade lite fort ;)) i en rätt svår miljö där det händer saker runt omkring hela tiden, från alla håll och kanter. Hon är lite tittig, men det får hon faktiskt vara så länge hon ligger lugnt, tryggt och stadigt - och det gör hon! Duktig Härja! Jag tycker dock att hon har alldeles för få platsliggningar i ryggen för att jag skulle vilja lägga på en tävling. Så vi nöter på i samma takt så blir det nog tävlingsredo snart också. Hon har inte "tävlingsplatsliggnings"-körkort ännu. Man måste ha kört ett visst antal timmar i trafik först. Men snart så ;) #HejaHärja
 
Vi har även tagit tag i ettans apport och tandvisningen på riktigt. Förut har jag liksom bara skjutit det framför mig och bara känt på det litegrann sådär, inte för att det är jobbigt utan för att jag tycker att det är tråkigt ;) Härja är ju väldigt väldigt glad i människor och tycker att alla finns till för hennes uppmärksamhet ungefär. Skön livsåskådning ;) Nu på träningen sitter hon hur fint som helst och tvärfryser när någon ska titta tänderna. Dock är det antingen eller. Dvs antigen blir hon bananas-glad och flyger fram och vill ha hångelfest, eller så rör hon inte en min. Med andra ord så är det oftast första försöket som går dåligt innan poletten har trillat ner. Sedan blir hon påmind och sansar sig liksom. På tävling har vi ju bara ett försök, men jag orkar verkligen inte bry mig så mycket. Hon är superglad och det värsta som kan hända är att domaren får komma fram en gång, sedan backa och då får jag påminna Härja om att "hallå, vi skulle ju visa tänderna?" och så kommer det säkert fungera då. Ett angenämt "problem" faktiskt. 
 
Vi har hängt mycket med Disse på senaste. Det gör vi i och för sig alltid. Jag är hos mamma ca 3-4 gånger i veckan och då träffar jag ju både mamma och Disse, men i veckan har Disse följt på egna äventyr utan mamma. Kul har vi haft med den dåren. Han är väldigt bra förebild till Härja också. Helt okomplicerad hund. Härja sa att "nu är det maj! Av med rattmuffen! Jag kan leka med den istället" ;) 
 
Vi har umgåtts mycket med Emelie och Astro som vanligt. Alltid lika kul med de dårarna. Det är hon som har fotat bilderna ovan :) 
Igår blev det glasshäng innan träningen och idag blir det vilodag från träning och bara en skogspromenad tillsammans med Emelie och Astro! 
 
Nu närmar det sig den inofficiella tävlingen den 10 maj. Spännande, men framför allt bra träning! Det blir kul! Vi har även bokat in en introdag i vallning med en dukig instruktör. Så det är jag och Härja, Linnea med Härjas syster Ämper, Linnea med Prim och så en kompis till Linnea. Det blir superkul! Tyvärr är dock SWDI-kursen inställd. Supertråkigt eftersom att jag är så brukspeppad just nu. Men jag får väl spara pengarna till någonting annat kul istället då. 
 
 
 
1 Amanda :

skriven

Kämpa på Julia! Styrkekramar från mig och ior 💖

Kommentera här: