Ooops, det hände en grej

Nu är jag och Härja anmälda till inte mindre än 3 lydnadsettor! Dock är jag helt övertygad om att jag kommer få stryka mig från vissa (minst en säkert) för att jag kommer vara tvungen att jobba då. Jag har inte fått sommarschemat ännu, men eftersom att anmälningarna inte är betalda ännu så är det ju bara att ta bort anmälningen från kundkorgen då jag måste jobba. Men någon av dessa tre borde jag ju vara ledig inför. Det blir så himla kul att få komma igång! Igår tävlingstränade vi ettan med kommendering och tävlingsmässiga belöningar. Här nedan är ett urklipp med filmer från det:
 
 
Precis som jag skriver där så är jag väldigt nöjd över vår lägstanivå just nu. Visst, en dålig dag går allt att nolla ändå, men det känns ändå väldigt stabilt. Härifrån får vi sedan bygga vidare med detaljer och så :) 
 
Momentinventering:
Linförigheten: Helt ok helhet. Detaljmissar finns såklart, ibland i form av något litet skutt, men oftast med dåliga högersvängar och dåliga helt om. Starter, halter och vänstersvängar fungerar bra. 
Läggande under gång: Fungerar fint. Ibland väljer jag att ta ett litet litet DK, vi får väl se om jag lyckas jobba bort det för egen del ;) Utöver det så kan hon tjuva lite på uppsitten, men det var länge sedan nu... Men ska helt klart inte belöna några uppsitt innan tisdag i alla fall. 
Inkallning: Fin stadga. Bra startfart som sedan kan bli lite skuttigt i slutet. Hyffsade ingångar. 
Ställande under gång: Fint! Tendens till snett sättanden. 
Apportering: Inte tränat med andras apporter ännu. Måste göra det i helgen :P 
Hopp över hinder: Inte tränat så mycket, men fungerar bra förutom att hon kan glömma bort ingången ibland. 
 
Jag har med andra ord inga förhoppningar på en endaste 10a på den inofficiella tävlingen på tisdag (jag ska ju stå över platsen). Men jag tror att om det ser ut som det gör "en vanlig dag" så borde vi inte ha något betyg lägre än 8 heller, och om vi får det så får vi bara ett bra kvitto på vad vi behöver träna mer på under månaden som återstår innan det blir tävling på riktigt. Men det återstår att se, det är det som är själva grejen med tävling ju! ;) 

Vi får se hur det går, men jag kom fram till att det var bäst att anmäla till de riktiga tävlingar redan nu, så att jag inte får kalla fötter ifall allting går åt pipsvängen på tisdag ;) 
 
Jag tar allt med fokuserad klackspark. "Det är inte så jävla viktigt...!" 

Kommentera här: